Vyhledej
Rady na cesty
> cesty s dětmi
> doprava
> nebezpečí
> nedej se
> praktické
> ubytování
Vybavení
> jak vybrat
> literatura
> materiály
> novinky
> testovna
Turistika
> cyklo
> expedice
> hory
> lyže a sněžnice
Práce v zahraničí
> zkušenosti
On-line cesty
> seriály
> blogy
> humor
Nejčtenější články
Novinky emailem
Partneři

Portál o inline bruslení nejen na Ladronce

přehledný seznam kempů

Spolujízda.eu - server pro spolujízdu

Diashow ze Severní Ameriky

Královédvorsko
 Ubytování, restaurace, turistika ve Dvoře Králové n. L. a okolí.

www.Cottage.cz
Portál o turistice a ubytování v NP České Švýcarsko.


Vybavení do přírody




Naše ikona:

Průvodce světem vybavení a cestování

.

ČRAfrikaAmerikaAsieAustrálie a OceánieEvropaStř. východ
KALiMERA > On-line cesty > seriály > Na kole do Číny a zpět

Jeden den v Dillí

Radek Červinka / 19.11.2003
Ráno nacházíme nejlevnější dvoják za 100 rupií a vyrážíme do města. Na ambasádě zjišťujeme, že zatímco jsme se tedy plahočili Iránem a Pákistánem, utíkal nám čas vyhrazený na tuto zemi. Ale ani se nezlobíme, budeme rádi měnit plány. Rádi odsud vypadneme.
 
Víza nám platí ještě asi 3 měsíce. To by nám mělo stačit k přesunu do nejjižnějšího města Trivandra a odletět na Srí Lanku. Pokud ale neseženeme pláště, budeme muset vlakem do Kalkaty a odtud pořídit nejlevnější letenky do Thajska. Věřím, že tam bude možné kola opravit a vybavit dle našich požadavků.
Nákup gum se nedaří. Obchod, o kterém je zmínka v Lonely Planet, zkrachoval, a i když se mladý prodavač snaží, úspěch neslaví. Co teď? Zjišťujeme ceny letenek, koupit celkovou letenku Trivandrum-Colombo-Bangkok vychází draho, levnější by byl odlet z Dillí. Navštěvujeme Air Lanku, vyptáváme se. Zajímá mne, zda je možné cestovat s koly a zda nás to bude stát nějaké peníze navíc. Případu se ujímá nejdůležitější z úřednic, prý si to musí ověřit. Telefonuje a pak nám oznamuje, že nikoliv.
"Na Srí Lanku to nejde, ze Srí Lanky do Bangkoku asi ano, ale nemám to ověřené." Valím oči.
"Proč to nejde, mluvili jsme s cyklisty, kteří tam s vámi letěli ?"
"Nejde to. Mám to potvrzený. Je to ostrov. Na kole to nejde."
Dochází mi kde je zádrhel." Já nemyslel na kole, ale s kolem".
"No tak to samozřejmě jde".
Co dodat, ještě že si to ověřila, i když z ostrova do Thajska by nás na kole jet klidně nechala. Nákup odkládáme, uvidíme, jak gumy vydrží, zkusíme si je nechat poslat. Přes Internet kontaktuji známé, ať s pomocí cestovních kanceláří seženou někoho, kdo poletí na Srí Lanku.

Podstatně více inteligence než slečna v aeroliniích projevil klučina, prodávající před naším hotelem bubínky:
"Ty seš Čech ?" ptá se plynně anglicky.
"Já, ne, jak jsi na to přišel ?" rozhoduji se zatloukat.
"Podle oblečení," trvá na svém.
Nechápu, mám na sobě totiž pákistánský šalvár kamíz, který jsem tam dostal.
"To je ale pákistánské oblečení," vysvětluji trpělivě.
"Já vím," přikyvuje klučina moudře. "Nosí ho Pákistánci, někteří Indové v Punjabu a skoro všichni čeští turisté".

Poflakujeme se městem, stará čtvrť má atmosféru, líbí se nám. Moderní široké bulváry nejsou nic pro nás, ale vypadají pěkně, čistě, udržovaně. Musím se zmínit o pověstné indické špíně. Lidé jsou zde v podstatě čistotní, na vesnicích mají hliněné dvorky zametené, bez jediného smítka. Myjí se, chodí čistě oblečeni. Problém je pouze ve městech, kde vázne organizace, veřejná místa nikdo nespravuje, a tak jsou plná zahnívajících odpadků, o jejichž likvidaci se starají vyzáblé a vyhládlé krávy.
Do Aurangabádu se vracíme místenkovým lůžkáčem, neměl jsem chuť a zejména odvahu znovu navrhnout nejnižší třídu. Kola nacházíme v neporušeném stavu, a tak zase na jih, do Hampi, posvátného hinduistického města, a poté do Goe, bývalé portugalské kolonie na březích Indického oceánu, kde chceme strávit Vánoce a Nový rok.
Pláště se sypou víc a víc, průměr záplat na den stoupá. Je mi čím dál víc jasné, že Goa je maximem, kam se nám může podařit dojet. Hance praská zadní osička, ale naštěstí mám s sebou náhradní. V mém stroji se pomalu a jistě rozpadá střed, viklá se, skřípe a vrže. "Vydržte, v Bangkoku z vás uděláme zase krasavce."

 
Předchozí díly
1. Šlapeme do Číny
2. Evropou k Turecku
3. Turecko - 38. den cesty
4. Turecké průjezdy
5. Pro pákistánské vízum do Ankary
6. Neexistující Kurdistán
8. Z íránské civilizace do bordelu, špíny a plechových chatrčí
9. Noc pod vojenskou ochranou
10. Jak Afghánec svého milence za moji manželku měnil
11. Pohostinnost na březích Indu
12. Rekordně zvědaví obyvatelé Peshavaru
13. Přes Karakoram Highway do Indie
14. Indické rozčarování
15. Napospas indickým domorodcům
16. Vlakem do Dillí
Následující díly
18. Nejjižnější cíp Indie
19. Bombové Colombo
20. Rychlý průjezd Srí lankou
21. Thajskem rychle a mimo turisty
22. Laos žravý i hravý
23. Čína s nelegálními stany
24. Navigace po čínsku
25. Čínští mravenci a odstřely
26. Čínské rozpačité úsměvy
27. Čínské zákazy a náhody
28. K čínsko-mongolským hranicím s práskači za zády
29. Vyjednávání s čínskou policií
30. Čínská policie v koncích
31. Jízda přes Gobi
32. Boj v Mongolsku o ruská víza
33. Rusko mongolské hranice
34. Bojácné Rusko
35. Od Bajkalu domů
36. Rusko na vlastní oči
37. Novosibirsk - les paneláků
38. Ruské lány
39. Svéráz národního medu
40. Kolem Moskvy
41. Poslední štreka - přes Polsko domů
 
 
Přečteno 1189x
 
 
Hodnocení článku:
 
Komentáře
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
 
Poslat odkaz
Tisk
Zpět
Inzerce | O nás | Tištěná verze
KLUB KALiMERA
jméno:
heslo:
Přidat článek
Chcete se přidat?
Střípky
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu
Komerční sdělení
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo
Štěrba nabízí: