Vyhledej
Rady na cesty
> cesty s dětmi
> doprava
> nebezpečí
> nedej se
> praktické
> ubytování
Vybavení
> jak vybrat
> literatura
> materiály
> novinky
> testovna
Turistika
> cyklo
> expedice
> hory
> lyže a sněžnice
Práce v zahraničí
> zkušenosti
On-line cesty
> seriály
> blogy
> humor
Nejčtenější články
Novinky emailem
Partneři

Portál o inline bruslení nejen na Ladronce

přehledný seznam kempů

Spolujízda.eu - server pro spolujízdu

Diashow ze Severní Ameriky

Královédvorsko
 Ubytování, restaurace, turistika ve Dvoře Králové n. L. a okolí.

www.Cottage.cz
Portál o turistice a ubytování v NP České Švýcarsko.


Vybavení do přírody




Naše ikona:

Průvodce světem vybavení a cestování

.

ČRAfrikaAmerikaAsieAustrálie a OceánieEvropaStř. východ
KALiMERA > Turistika > expedice

SPORT ARSENAL grant 2008 - výsledky

Redakce / 20.06.2008
Letošní ročník sponzoringu Sport Arsenal se rozbíhal velmi pomalu a v podstatě většina zájemců o tento sponzoring se přihlásila ke konci termínu. Všechny cesty byly něčím zajímavé, ale vyhovět naplno všem není možné. Rozhodli byste stejně jako porota?
 

Petr Křížek: Výstup na Mt Kenya 5199 m.n.m.

Jedná se o horolezecký výstup na nejvyšší horu Keni a druhý nejvyšší vrchol Afriky. Tento výstup plánuji ozvláštnit tím, že k úpatí hory se dopravím téměř výhradně na kole. Jediný plánovaný úsek, kdy kolo bude zavazadlem, je přelet z Milánského letiště do Káhiry v Egyptě.

Cesta na kole bude dlouhá přes 5000 km, které mě zavedou do Alpských průsmyků včetně nejvýše položené silnice v Evropě „Grossglockner Hochalpenstrase“, k Egyptským pyramidám a řece Nil. Dále pak průjezd nehostinným územím Súdánu, Núbijskou pouští až k Etiopské hranici, za ní již čeká přes 1000 kilometrů Etiopské vysočiny, jejíž vrcholky sahají do čtyř tisícové výšky. Po průjezdu touto zemí překonám poslední hranice a vjedu do Keni, kde zbývá „pouhých“ 800 km k úpatí hory Mt. Kenya.

Počet účastníků: cyklistickou část cesty budu absolvovat sám, kamarád, se kterým se chystáme horu zlézt přijede ze Zambie, kde pracuje nyní jako dobrovolník pro Czech Aid, s.r.o

Časová náročnost: odjezd je stanoven v rozpětí 20. července-1. srpna  2008 na ujetí 5500 kilometrů pak mám 75-80 dní (do 15. října). Od poloviny října do konce listopadu bychom se chtěli společně věnovat horám, lidem a přírodě. Cestu zpět do Čech plánuji z časových důvodů letecky.

Celkový čas strávený na cestě tedy je tedy cca 120 dní, z toho na kole 80 dní, celková uražená vzdálenost cca 7000 km, z toho na kole více než 5500 km.

Požadavek: Při plánování této akce se však od začátku potýkám s problémem: „Než na cestu vydělám, nebudu mít dost času jet na kole….“ Cesta na kole zabere mnohem více času, ale je přitom téměř stejně nákladná jako letenka, neboť je nutné platit více víz, člověk je na cestě déle, a tak toho více sní, rovněž budu muset koupit navíc nějaké vybavení. Právě poskytnutí vašeho grantu by mi mohlo přinést v tomto směru řešení. Aby byla moje cesta úspěšná, potřeboval bych od Vás částku 40 000 Kč.

Verdikt poroty: Zajímavý nápad, který bychom rádi podpořili, ale bohužel finanční náročnost je i pro sponzora příliš velká.

Ondřej Kašpar, Michaela Georgievova: Na kole pro práci ve Francii a ještě dál

Vyrazime po polovine cervna smer Francie, pouze na kolech, zadny jiny dopravni prostredek nepredpokladam. Cil neni jasny, chteli bychom najit praci (sber ovoce), ale pokud se nezadari, nezbude nez cestovat cele prazdniny az do zari. Kudy pojedeme zpet neni jasne, vse zalezi na case (kdybych se nemusel vratit do skoly, jedeme smer vychod kam az to pujde (Indie a dal]), ale stejnou cestou to doufam nebude. Pojedeme temer bez penez, budeme doufat v pohostinnost mistnich a stesti.

Dosavadní cesty: www.kralyk.com/travel/ - z Prahy stopem do Indie, dal do Thajska a pak uz jen na kole az do Singapuru (www.kralyk.com/travel/ nebo clanek o nas: http://www.tyden.cz/rubriky/cestovani/exotika/asii-a-australii-za-padesat-korun-na-den_41564.html), cestou zpet par tydnu v Malajsii a z Istanbulu az domu na kole. Byvaly spolucestovatel v soucasne dobe pouze s kolem nekde v Cine.

Požadavky: Ve vybave nam chybi nosice a brasny (nepromokave - budeme kempovat a dest v noci dokaze udelat neplechu...), moje po 13 000 km prestaly slouzit, kolo uz ma taky dost, ale verim, ze vydrzi.

Verdikt poroty: schvalen sponzoring v plne pozadovane vysi

Petr Štěpánek: Skandinávie na kole

Účastnil jsem se s otcem několika cyklotúr (Nordkapp - Oslo, cca 2800 km, 2005; Lichtenštějnsko - Sicílie, cca 2500 km, 2006), vždy jsme se na startovní místo dostali letadlem (Norsko) či kamionem (Lichtenštejnsko). Spíme, kde se dá, ve vlastním stanu, stravujeme se z vlastních zásob. Samozřejmě pečivo či mléko si koupíme. Kempy jsme při každé cestě využili pouze 2 krát až 3 krát.

Letos v červenci se chystáme do Finska. Mým plánem je jet z Helsinek na sever přes Savonlinnu, Kuopio, Oulu, Rovaniemi do Švédska, kde bychom chtěli vystoupit na švédskou nejvyšší horu Kebnekajse a přes Kirunu dále do Norska na Lofoty a do jižního Norska. Z jižního Norska se domů musíme dostat kamionem nebo autem, protože otec je omezen počtem dní dovolené. 

Poslední část trasy přizpůsobíme časovým možnostem, buď pro nás přijede někdo z příbuzných nebo vlakem, popř. při šťastné náhodě potkáme český kamión.

Požadavky: nebyly dodány

Verdikt: částečná podpora projektu doplňky firmy Sport Arsenal

Jan Žert: Poutní cesta na kole

Jsem studentem druhého ročníku filozofické fakulty v Pardubicích, mým zaměřením je Sociální antropologie, obor jehož stavebním prvkem je terénní výzkum. Pro svou bakalářskou práci jsem si vybral téma: Fenomém poutní cesty do Santiago de Compostela. Cílem mého výzkumu bude tedy zjistit, do jaké míry je tato dnes nejpopulárnější křesťanská pouť sakrální a do jaké míry je už jen turistickou atrakcí. Do Santiaga chci jet na kole, to právě kvůli tomu, abych měl více času na prohlídky okolí cesty a měst a ponejvíce kvůli tomu, abych se mohl pouštět do rozhovorů s poutníky – jako pěší poutník bych se víceméně setkával jen se stejnými tvářemi každý den. Svatojakubskou cestou mě bude doprovázet moje přítelkyně Helena Milerová, studentka výtvarné výchovy na UK v Praze.

Naši cestu bychom rádi začali v půlce července a to ve francouzském městečku St. Jean Pied de Port. Tzv. Francouzskou cestou chceme pokračovat až do Santiaga de Compostela, což je nějakých 780 kilometrů, dále potom na mys Fisterra vzdálený ještě asi 90kilometrů. Zpět chceme prozměnu využít tzv. Severní cesty v kombinaci s místními komunikacemi. Celá cesta by tak měla měřit něco k dvěma tisícům kilometrů a trvat okolo 50-ti dní. Omlouvám se, že neznám přesnou kilometráž, ani délku trvání, ale není snahou této cesty dodržovat kilometrové, ani denní cílé, nýbrž upřednostňujeme splnit cíle vysněné – tím je dojet do Santiaga na kole a taky zpět. Asi Vás bude zajímat, jak se chceme dostat do St. Jean P.d.P.? Máme domluveno jedno pravidelné kamionové spojení do městečka Irún, takže jeden týden bych jel já (v kamionu může jet jen jeden člověk navíc+kolo), týden bych počkal na Helenu a potom bychom společně vyrazili k začátku trasy.

Požadavky: nosiče, cyklobrašny, finanční podpora

Verdikt: částečná podpora projektu vybavením firmy Sport Arsenal

 
Související články
SPORT ARSENAL grant 2008
Na kolech po Skandinávii
 
Přečteno 1224x
 
 
Hodnocení článku:
 
Komentáře
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
 
Poslat odkaz
Tisk
Zpět
Inzerce | O nás | Tištěná verze
KLUB KALiMERA
jméno:
heslo:
Přidat článek
Chcete se přidat?
Střípky
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu
Komerční sdělení
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo
Štěrba nabízí: