Vyhledej
Rady na cesty
> cesty s dětmi
> doprava
> nebezpečí
> nedej se
> praktické
> ubytování
Vybavení
> jak vybrat
> literatura
> materiály
> novinky
> testovna
Turistika
> cyklo
> expedice
> hory
> lyže a sněžnice
Práce v zahraničí
> zkušenosti
On-line cesty
> seriály
> blogy
> humor
Nejčtenější články
Novinky emailem
Partneři

Portál o inline bruslení nejen na Ladronce

přehledný seznam kempů

Spolujízda.eu - server pro spolujízdu

Diashow ze Severní Ameriky

Královédvorsko
 Ubytování, restaurace, turistika ve Dvoře Králové n. L. a okolí.

www.Cottage.cz
Portál o turistice a ubytování v NP České Švýcarsko.


Vybavení do přírody




Naše ikona:

Průvodce světem vybavení a cestování

.

ČRAfrikaAmerikaAsieAustrálie a OceánieEvropaStř. východ
KALiMERA > On-line cesty > seriály > Nordkapp na kole

Trajektem a vlakem do Osla

Miroslav Šlegl / 5.01.2008
Další dny se nám konečně začíná ukazovat jasná obloha a taky 30 km/h na tachometru je běžné číslo. Blížíme se k souostroví Lofoty. Ve městě Svolvaer propadáme pravému turistickému nadšení a navštěvujeme trh, přístav a koštujeme kafé v jedné nejslavnější kavárně ve městě.
 
Počasí nám přeje a Lofotská příroda se ukazuje v tom nejhezčím světle. V jednomMěsto A na konci Lofot malém městečku vidíme před sebou malou českou vlajku na kole a potkáváme dědka z Brna, se kterým jsme se nedávno loučili pod Nordkappem. Netrvá dlouho a společně dojíždíme do města A na samém konci Lofot. Je zde i kemp, ale většina turistů všeho druhu si staví stany na kopečku za městem, kde je nádherný výhled na okolní skály a moře. S dědou procházíme skalnaté pobřeží a vykládáme životní zážitky dlouho do noci.

Nejlevnější drahá doprava

Na zemi ve vlaku Bodo-Oslo

získáváme překvapivou studentskou slevu, která údajně platí jen pro norské Ve 4 ráno vstáváme a prcháme na trajekt do Bodo, z kterého nám jede ve 12 hodin vlak do Osla. Je opět neděle a všechny obchody jsou zavřené. Ve městě ani noha, na vlakovém nádraží pár lidí. Jízdenky na vlak dnes není možné nikde koupit. Doufáme, že to bude možné u průvodčího. Vlak je jen místenkový, ale do Trondheimu, kde se přestupuje na vlak do Osla. Moc lidí nejede. Kupujeme lí stky a studenty. I tak jízdenka Bodo – Oslo vyšla pro jednoho na necelé 4000 Kč včetně 150 Kč za kolo. I tak byl pro nás vlak nejlevnějším dopravním prostředkem. Funguje zde i letecké či lodní spojení ale je několikanásobně dražší a v případě lodi i zbytečně zdlouhavé.  Po 10 hodinách a přejezdu nádherné norské krajiny  se v Trondheimu dovídáme, že vlak do Osla je plný. Máme ale zakoupené lístky, a tak je na nás, kde se ve vlaku poskládáme. Nacházíme malý plácek mezi řadou sedadel a košem. Nic lepšího se nenašlo, a tak trávíme noc ve vlaku na zemi.

Norské Oslo

Na nádraží v hlavním městě Norska se dáváme dohromady po náročné noci a na Informacích plánujeme průjezd městem a návštěvu hlavních památek. Po nákupní třídě Karl Johans gate jsme dojeli před Det Kongelige Slott, což je sídlo královské rodiny a pokračujeme dále do parku Vigelandsparken. Park je známý hlavně díky sochám lidských těl, kterých je tu na 200 a všem dominuje monument ze spletených lidských těl. Kolem Vikingského muzea, kde začíná opět pršet, dojíždíme k radnici Osla a pokoušíme se o únik z centra. Po několika kilometrech se dostáváme na silnici, která je souběžná s dálnicí.

Všední novinky

Po 30 polárních dnech opět vidíme tmu. Máme najetých 4000 km z poloviny v dešti. Posledních 14 dní nemáme olej, a tak se začínají objevovat první problémy na našich strojích. Přehazovačka odmítá pracovat, popraskané a sjeté pláště nechrání duše tak, jak by měly, a brzdové špalky se nechtějí ráfků ani dotknout. K tomu všemu máme problém se zapínáním vaků, jejichž zipy už odmítají držet u sebe. Ani je nemáme tak nabalené, aby to nemohly zvládat, ale spíš to bude vlkem, které na ně už měsíc působí. Vše řeší nit, jehla a spínací špendlíky.  Na to všechno ale zapomínáme hned ten večer, kdy po nekonečném hledání místa pro stan na skále nad fjordem nacházíme útočiště u norské rodinky na zahradě jejich letního sídla. Starší pár Lillian a Elmer jsou velice přátelští a jsou rádi, že se nás mohou ptát na vše, co je zajímá. Dokonce již několikrát navštívili Českou republiku, a tak dochází i na malou výuku češtiny. Je to naše poslední noc v Norsku a my si nedovedeme představit, že bychom byli na nějakém lepším místě. Po snídani a obdržené svačině na cestu se loučíme a míříme do Švédska.


 
Předchozí díly
1. Na kole přes Pobaltí až na Nordkapp
2. Via Baltica do Rigy
3. Jízda přes Finsko
4. Stereotyp silnice E75
5. Ostrý tunel na Nordkapp
6. Cílová rovinka na Nordkapp
7. Podlomená vůle unavených cyklotrempů
Následující díly
9. Dánsko-německé srovnání
Související články
Trajekt přes baltské moře
Jak se stopuje trajekt
Stopem za polární kruh
 
Přečteno 2100x
 
 
 
Komentáře
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
 
Poslat odkaz
Tisk
Zpět
Inzerce | O nás | Tištěná verze
KLUB KALiMERA
jméno:
heslo:
Přidat článek
Chcete se přidat?
Střípky
Běžky pro turisty i aktivní sportovce - podle čeho vybírat a jaké si koupit?Jak připravit své nové běžkyKontakty na horskou službu
Komerční sdělení
Vybavení na běžky - lyže, boty, hole, bundy, termoprádlo
Štěrba nabízí: